top of page
Keresés

A logózott toll – kicsi költség, nagy hatás

  • Szerző képe: Ecopromo
    Ecopromo
  • ápr. 4.
  • 7 perc olvasás

Frissítve: ápr. 7.

Miért éppen egy toll? Komolyan? Igen.


Tegyük a szívünkre a kezünket (vagy inkább a tollra):

Hány logózott toll lapul most a fiókodban? Kettő? Öt? Tíz?

És hány közülük maradt meg az emlékezetedben?



logózott toll


Ez a kis műanyag (vagy bambusz, vagy fém, vagy ki tudja milyen) cucc úgy tűnik fel újra és újra a napjainkban, mint egy rég nem látott rokon a családi összejövetelen.

Nem kérdezed, hogy került oda, de örülsz, hogy ott van.


A logózott toll a reklámajándékok világának svájci bicskája. Kicsi. Hasznos. Mindig kéznél van. És ha jól csinálod – ha igazán jól csinálod –, akkor minden egyes toll egy miniatűr marketinges, aki csendben dolgozik a márkádért, miközben a címzett éppen egy bevásárlólistát firkál vagy egy fontos szerződést ír alá.


Egyszer egy partnerünk ezt mondta:


„Az ügyfelem a mi tollunkkal írta alá az első megrendelést. Azt hiszem, ez egy jel volt.”

Lehet, hogy viccnek szánta. De mi tudjuk: ez több volt, mint véletlen. Ez stratégia.


Miért működik ennyire jól a toll, mint reklámajándék?


Tudod, mi közös a jó kávéban, a megbízható wi-fi-ben és egy logózott tollban? Mindhárom akkor hiányzik igazán, amikor nincs.


Egy toll a marketinged kis gerillaharcosává válhat. Nem kér fizetést. Nem panaszkodik. Csak ott van. Ír. És közben üzeni a márkád nevét a világba.


Mindenkinek kell. Minden nap.


Ez nem egy stresszlabda, amit az ügyfél kétszer összenyom, aztán elfelejt.Ez nem egy műanyag kulcstartó, ami valahol a kocsi ülése alatt végzi.

Ez egy toll. Amit használnak. Naponta. Sokszor.


Gondolj csak bele:

  • Aláírnak vele.

  • Jegyzetelnek.

  • Listát írnak.

  • Kölcsönadják (!) – és hopp, máris tovább utazik a logód.

Egy ügyfelünk mesélte:


„A kiállítás után három héttel egy új érdeklődő telefonált. Nem tudta, honnan van a toll a kezében, csak annyit mondott: 'Tetszik a cégetek neve. Menő a logó. Megmaradt bennem.'”

Egy toll nem zavarja az ügyfelet. Hanem segít neki.


A reklámzaj korában, amikor mindenki hangosan kiabál, néha elég csak suttogni.Egy logózott toll nem tolakodó. Nem tukmálja magát. Csak ott van, amikor szükség van rá. És ezt értékelik.


Az ár/hatás arány? Szinte verhetetlen


Pár száz forintból naponta többször is eszébe jutsz valakinek?Ez nem reklám. Ez mágia. Na jó, nem mágia. Hanem stratégia + kreatív tervezés + jó nyomtatás.


És a legjobb?


Ez csak a kezdet. A következő szakaszban megmutatjuk, hogyan válik egy toll a márkád hírnökévé, és hogyan használhatod úgy, hogy ne csak „legyen valami a csomagban”, hanem elindítson egy beszélgetést.


A logózott toll mint márkakommunikációs eszköz


A márkád mesél. Kérdés, hogy mit mond. És hogyan.

Van, aki plakátokon kiabál.

Mások influenszereket küldenek hadba.

De te – te akár egy tollat is választhatsz, hogy elmeséld, ki vagy.


Kicsi tárgy, nagy üzenet


Egy logózott toll nem csak egy írószer. Hanem egy üzenet. A céged színeivel, a logóddal, az arculatoddal.


  • Elegáns, fémházas kivitel? → „Mi prémium szolgáltatást nyújtunk.”

  • Letisztult, bambuszból készült toll? → „A környezetvédelem fontos számunkra.”

  • Színes, játékos dizájn? → „Kreatív, laza csapat vagyunk.”


Gondolj csak bele: a toll nem csak az irodában marad. Elmegy meetingre. Utazik. Néha még haza is megy valakivel. És mindeközben ott virít rajta a céged neve.


Logó + esztétika = márkaépítés kézbe adva


Ez nem varázslat. Ez design.Ha egy toll jól néz ki, azt nem rejtik el a fiókba. Azt használják. Mutogatják. Kölcsönadják.

És ilyenkor történik a varázslat:A márkád észrevétlenül jelenik meg új emberek előtt.


Az a fránya első benyomás…


Volt már olyan, hogy kaptál egy gagyi tollat, ami már az első sor után elakadt?Na ugye.Ezért nem mindegy, mit választasz. Egy logózott toll lehet:


  • A „hoppá, ez minőségi” élmény forrása.

  • Vagy a „jó ég, ezt hol nyomtatták?” pillanat emléke.


Az egyik épít.A másik rombol.Tippünk: mindig próbáld ki előre a mintát! Ne csak a logót nézd. Nézd meg, hogyan ír. Milyen érzés kézbe venni. És legfőképp: mit mond rólad.


Egy sztori a terepről:


Egyik ügyfelünk – egy kreatív ügynökség – bambusztollat választott, szép zöld logóval.Egy kiállításon osztották, és pár nappal később kaptak egy e-mailt:

„Nem tudom, mit csináltatok ezzel a tollal, de a kollégám azóta csak ezzel ír. Néztem, honnan van – nagyon tetszik a megoldás. Tudnánk beszélni egy együttműködésről?”

Egy toll indította el a beszélgetést.A többit már tudod.


Mennyibe kerül egy logózott toll, és mit kapunk érte cserébe?


Őszintén:Mikor fizettél utoljára 200 forintot valamiért, ami még hónapok múlva is dolgozott helyetted?

Na ugye.

A logózott toll az egyik legköltséghatékonyabb reklámeszköz, amit valaha kitaláltak. Nemcsak olcsó, de brutálisan jó a megtérülése. És hogy miért? Most megmutatjuk.


Pár száz forint, sokszáz pillanat


Egy alap logózott toll ára jellemzően 150–300 Ft között mozog, attól függően:


  • milyen az alapanyag (műanyag, fém, bambusz)

  • hogyan kerül rá a logó (szitanyomás, tamponnyomás, gravírozás)

  • mekkora példányszámot rendelsz


Na és mit kapsz ezért?


👉 Több hónapos, visszatérő márka-megjelenést.

👉 Napi többszöri használatot.

👉 Egy eszközt, amit nem dobnak ki, sőt: szeretnek használni.


Ez nem egy Facebook-hirdetés, ami 3 másodperc után eltűnik a feedben.Ez egy fizikai tárgy, ami ott van. A kézben. A zsebben. Az asztalon. Az életben.


A számok nem hazudnak


Egy kutatás szerint egy promóciós toll átlagosan 8–10 ember kezébe kerül az élettartama során.És ha egy tollat 1 évig használnak, akkor a logód naponta akár 10-szer is megjelenik valaki előtt.Számolj csak utána!

Egy frappáns becslés:

200 Ft / toll ÷ 365 nap = kb. fél forint/nap.

Ennyibe kerül, hogy naponta valaki a márkáddal írjon alá valamit.

Ez már-már vicc. De komoly.


Sztori a spórolósoknak:


Egy pénzügyi tanácsadó ügyfelünk korábban bögréket adott ajándékba. Szépek voltak, de drágák.Aztán kipróbált egy logózott fém tollat. A dizájn: letisztult, elegáns, gravírozott logóval.Eredmény?Ugyanannyi ügyfél – háromszor annyi pozitív visszajelzés.Ja, és a költség fele volt.

Ez tehát nem csak egy „filléres apróság”.Ez egy marketing befektetés, amitől nem kell kockás ingben exceleket böngészned, hogy lásd, megéri.

És ha jól választasz, a tollad több lesz egy írószernél.Egy névjegy. Egy üzenet. Egy emlék.


Milyen logózott tollat válassz? (Útmutató döntéshozóknak)


Toll és toll között óriási a különbség. Ahogy nem mindegy, milyen cipőt húzol tárgyalásra, úgy az sem mindegy, milyen tollat adsz a céged nevében.

Gondolj csak bele: Egy színes, pattogós műanyag toll más hatást kelt, mint egy elegáns, fém gravírozott darab. Az egyik: „Fiatalos, pörgős vagyok!”A másik: „Figyelj rám, én komoly vagyok. Mint a kávé 6:30-kor.”


1. Alapanyag – A karaktered tükre


Műanyag:– Pörgős, laza márkáknak– Költséghatékony, színes, jól variálható– Kiállításokra, nagyszámú eseményre szuper választás


Bambusz vagy fa:– Környezettudatos, letisztult, természetes– Ha a fenntarthatóság része a márkád üzenetének, ez must have


Fém:– Prémium, komoly, elegáns– Tárgyalásokra, VIP partnereknek, céges ajándékcsomagba


➡️ Kérdés neked: Mit szeretnél, hogy első pillantásra gondoljanak a cégedről?


2. Nyomtatási technika – Nem mindegy, hogyan virít a logód


  • Tamponnyomás: színes, olcsóbb, látványos – ideális promóciókra

  • Szitanyomás: laposabb felületű tollaknál, tartósabb

  • Gravírozás: fém tollaknál elegáns, kopásálló, igazi „wow” hatás


🔍 Tipp: ha hosszabb szlogened van, válassz nagyobb felületű tollat – különben csak az „el” és „kft.” fér rá, a többi meg sehol.


3. Funkció – Ne csak szép legyen, legyen hasznos is


  • Kattintós, kupakos vagy forgatható?

  • Gumi markolat? Stylus vég okoseszközökhöz?

  • Hegyes, vastag, vékony?


➡️ Gondold végig, kik használják majd!Egy könyvelő lehet, hogy a finom írásra esküszik. Egy raktáros a strapabíróbb fogásra. Egy IT-s meg... stylus nélkül rá sem néz.


Sztori a választásról (és egy kis baki)


Egyik ügyfelünk minden évben meglepte partnereit egy logózott tollal.Egy évben új dizájnt próbáltak ki: neon szín, forgós mechanika, trendi forma.

A végeredmény?

„Két nap után kidobtam. Túl vastag, és nem fért el a jegyzetfüzet spiráljába.”

A tanulság? Hiába vagány, ha nem praktikus. Egy jó reklámajándék nem csak tetszik – használják is.


Végszó: ne a „legolcsóbb tollat” keresd. A „legjobb hatásút.”


Kérdezd meg magadtól:


  • Ez a toll tükrözi a márkámat?

  • Szeretném, ha ezzel írná alá az ügyfelem az első szerződését?

  • Olyan ez a toll, amit én is szívesen használnék?


Ha háromszor bólintasz, nyert ügyed van.


Hol és hogyan érdemes használni logózott tollat?


A tollad nem vitrinbe való.Ez nem egy dísztárgy, amit mutogatni kell.Ez egy eszköz. Használni kell. Sokszor. Sok helyen. Jól.

Egy logózott toll csak akkor hoz értéket, ha eljut az emberekhez. Ha kézbe veszik. Ha írnak vele. Ha beszélnek róla.

Na de hol? És hogyan?


1. Kiállítások, rendezvények, expók – A klasszikus, de működik


Ha valaha is voltál szakmai rendezvényen, tudod: az emberek szeretik a tollat.Gyűjtik. Tesztelik. Néha még összehasonlítják más standokéval.

➡️ Itt egy jó toll már önmagában beszédtéma lehet.

Tipp: legyen a standodon egy kis "írózóna", ahol ki is próbálhatják. Ha jó élmény, a toll megy velük – és a márkád is.


2. Céges csomagok, welcome pakkok – A márkaépítés otthon kezdődik


Új munkatárs? Ügyfélajándék? Partnereknek szánt karácsonyi csomag?

➡️ Egy igényes logózott toll része lehet az első benyomásnak.És tudjuk: első benyomást csak egyszer lehet tenni.

Pro tipp: Párosítsd jegyzetfüzettel, és már kész is a "Gondoltunk rád!"-élmény.


3. Napi ügyfélforgalom – Vidd be az irodába!


Ha ügyfélszolgálatod, recepciód, pénztárad van, mindig legyen kitéve logózott toll.Ami még jobb: ha el is lehet vinni.

„De hát így elviszik az összeset!”

Igen. És ez baj? Vidd úgy, mintha szórólapot osztanál – csak hasznosabbat.


4. Ajándék játékok, nyeremények – Kicsi ajándék, nagy öröm


Szórakoztató promóció? Facebook-játék? Hűségprogram?

➡️ Egy jól dizájnolt toll tökéletes kis bónusz. Olyan tárgy, amit senki nem dob ki, mégis mosolyt csal az arcokra.


5. Tárgyalások, szerződéskötés – A "pillanat" eszköze


Az ügyfél az íróasztalodnál ül.Kézbe veszi a tollad.Aláír egy szerződést. És... elteszi a tollat.

Ez már nem reklámajándék. Ez emlék.


Sztori a tollról, ami karriert indított


Egyik ügyfelünk rendezvényszervezéssel foglalkozik.Egy konferencián osztották ki a logózott bambusz tollukat.Két héttel később csörgött a telefon:

„A tollatokkal jegyzeteltem egy előadáson. Később a logót néztem, és eszembe jutott, hogy pont ilyen cégre lenne szükségem. Megnéztem az oldalatokat – beszéljünk.”

A tollból megbízás lett. A megbízásból hosszú távú partner. Egyetlen darab, pár száz forintból.

Tanulság? Ne csak adj tollat.Adj vele élményt. Pillanatot. Funkciót. Márkát. A kevesebb néha több – ha jó helyre kerül.


Összefoglalás – Egy toll, ami többet mond ezer szónál


Lehet, hogy csak egy toll. De ha jól választod meg, többet mond el a cégedről, mint egy LinkedIn-poszt. Ha jó a fogása, a márkáddal írják alá a szerződést. Ha stílusos, megőrzik, használják, továbbadják. Ha praktikus, minden nap újra és újra visszatérsz vele a gondolataikba.

Ez a reklámajándék nem harsány, nem tolakodó. Ez egy szolid szövetséges. Egy halk, de hatásos marketingeszköz.

És a legjobb?Nem kell hozzá óriási büdzsé.Csak figyelem, jó választás, és egy kis kreativitás.


Mit tehetsz most? (Avagy a „Ne csak olvass, cselekedj is!” rész)


🎯 Nézd át a jelenlegi reklámajándékaidat:Melyik mond valamit a márkádról? Melyik csak töltelék?

🖊️ Képzeld el a cégedet egy tollban:Ha a márkád egy toll lenne – milyen lenne az anyaga, a formája, a színe?Ha ezzel írna alá az ügyfeled... büszke lennél rá?

📩 És ha már idáig eljutottál, ne állj meg:Kattints ide 👉 [Tollkínálatunk megtekintése]Kérj ajánlatot, kérj mintát, kérdezz tőlünk!Segítünk megtalálni a tökéletes logózott tollat, ami nem csak ír – hanem mesél is rólad.

 
 
 

Yorumlar


bottom of page